Wat is dit? Ik weet het nu, het is de Schorscicade of wel Oorcicade.   10 comments

Dank voor alle reacties, ik ben nog steeds aan het zoeken in de tuin maar heb hem nog niet weer gevonden helaas.

 
dit beestje kwam vanmiddag over het terras kruipend in mijn gezichtsveld.
Maar het gaf me niet de gelegenheid er een betere foto van te maken dan deze.
Het is ongeveer 1,5 cm groot kan een beetje vliegen of verspringen dat heb ik niet kunnen zien, en was toen ik even niet goed oplette verdwenen.
maar nu zit ik met de vraag wat is het, wie helpt mij.

 


 


 


 

Posted 10/08/2017 by Jan Voskuil in Gebeurtenissen

Tagged with

10 responses to “Wat is dit? Ik weet het nu, het is de Schorscicade of wel Oorcicade.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nog nooit gezien maar de vorm lijkt mij een cicade dus even gaan zoeken en ik kom op Schorscicade uit kijk maar eens op: http://mijn-opensecrets-wereld.skynetblogs.be/tag/schorscicade

  2. Dit beestje ken ik niet, maar jij hebt het wél fraai op de foto gezet.

  3. Heel bijzonder en apart, Jan!
    Het is een Oorcicade (Ledra aurita).
    Groetjes, Anna 😃

  4. Frans en Anna zitten allebei goed. Het is de schorscicade en die wordt ook oorcicade genoemd.
    Heel apart om te zien

  5. Even gekeken bij wat Google afbeelding maar ik ga er vanuit dat FotoAnna het helemaal goed heeft

  6. Wat een wonderlijk klein monstertje …
    Nog nooit gezien, maar gelukkig ben je al uit de brand geholpen intussen.

  7. Wauw wat een schepseltje … Nooit gezien maar wat gaaf dat die zomaar voor je neus opdook. 1,5 cm is best groot voor een Nederlandse cicade.

  8. Jammer, het raadsel is al oplost net nu ik dacht het bewijs te zien voor het bestaan van marsmannetjes.

Geef een reactie

The Nordic Light

VAA ERIKSEN PHOTO

Kanker en dan .....

Het leven is een achtbaan

de Brabander Geert Fotografie

Click on the title and scroll down

Falderal

Zomaar wat

Pe's weblog

Welkom op mijn fotoblog

GJFotos

Photo's I made .....for you!

MargrietSpanjaard

wandelende fotografie

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Ellen Denkers Gallery

Photography Blog

Blomsterphoto

Blomsters et cetera, macrofotografie

Dynaries Photography

Focus on what makes you happy

Eveline Lenderink fotografie

op mijn werk rust copyright, wil je een foto gebruiken mail mij dan via de contactpagina

Goethalsart

photography

ed mather

natuurfotografie +

