Zeearend gespot   9 comments

 
Vanmiddag even naar de IJssel geweest om een frisse neus te halen, zie ik plotseling alle eenden die in een naast gelegen kolk zwommen, op de vleugels gaan.
Nu gebeurd dat wel vaker als ze ergens van schrikken maar dan is het altijd een klein groepje, nu vloog de hele meute op.
Ineens zie ik iets groots in beeld komen, ik kon niet zien wat het was, het leek in eerste instantie een grote buizerd maar de vleugelslag was anders.
Dus blijven volgen en de sluiterknop ingedrukt houden, dan zien we thuis wel verder.
Nu had ik al gehoord dat er in die buurt een zeearend was gesignaleerd, dus toen hij in een boom geland was, die stond eigenlijk net buiten het bereik van de tele, ben ik voorzichtig die kant opgelopen ondertussen blijven afdrukken, maar dat was voor hem toch iets te dichtbij (300 meter schat ik) en vloog hij/zij naar een boom ver buiten het bereik van de tele.
Maar ik weet nu waar ik hem kan vinden, nu nog een methode vinden om dichterbij te komen zonder dat hij verstoord wordt.
Wordt hopelijk vervolgd.
 
20170125-0170__-a-j-voskuil
 
20170125-0173__-a-j-voskuil
 
20170125-0174__-a-j-voskuil
 
20170125-0177__-a-j-voskuil
 
20170125-0178__-a-j-voskuil
 
20170125-0182__-a-j-voskuil
 
20170125-0188__-a-j-voskuil
 
20170125-0205__-a-j-voskuil
 
20170125-0206__-a-j-voskuil
 
20170125-0207__-a-j-voskuil
 
20170125-0212__-a-j-voskuil
 

Posted 25/01/2017 by Jan Voskuil in Nature

Tagged with ,

9 responses to “Zeearend gespot

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig en wat bijzonder, Jan!!

  2. Toch al een mooi resultaat en wie weet kom je binnenkort nog dichterbij.

  3. gefeliciteerd met deze mooie ontmoeting.

  4. Prachtig als je dit voor de lens krijgt en zulke foto’s weet te maken!

  5. Het begin is er van mogelijk nog mooiere opnames…succes met je jacht šŸ˜Š

  6. Geweldig om dit voor lens te krijgen, en er dan zulke fraaie foto’s van te maken Jan.

  7. Indrukwekkend, zo’n grote vliegende deur. Ik heb er een paar maal eentje zien vliegen bij de Jan Durkspolder. Een kans om er een paar mooie foto’s van te maken,heb ik nog niet gehad. Hopelijk heb jij meer succes.

  8. Een orachtige waarneming!

  9. Prachtig!

Geef een reactie

The Nordic Light

VAA ERIKSEN PHOTO

Carpe Diem

Het leven na kanker

Falderal

Zomaar wat

Pe's weblog

Welkom op mijn fotoblog

GJFotos

Photo's I made .....for you!

MargrietSpanjaard

wandelende fotografie

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Ellen Denkers Gallery

Photography Blog

Blomsterphoto

Blomsters et cetera, macrofotografie

Dynaries Photography

Focus on what makes you happy

Goethalsart

photography

ed mather

natuurfotografie +

