Grijs weer heeft ook voordelen.   8 comments

 
Zo heb ik vanmorgen een foto gemaakt van de lucht en die in de camera als witbalans ingevoerd en zie geen kleurzweem.
m.a.w. de grijskaart thuis laten liggen, geen nood gewoon een foto maken van de lucht en je hebt de perfecte grijskaart.
 
20161215-8824__-a-j-voskuil
 
omdat er veel rode tinten aanwezig zijn in de foto heb je vaak last van een lichte kleurzweem, nu dus niet.

 
20161215-8825__-a-j-voskuil
 
Idem voor groen.
 
20161215-8827__-a-j-voskuil
 

20161215-8832__-a-j-voskuil
 

8 responses to “Grijs weer heeft ook voordelen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Met zo’n perfecte grijskaart, moet het gewoon goed gaan jan.

  2. Even schuiven met de kleurbalans in Lightroom doet ook wonderen Jan

    • Niet als je kritisch naar de kleuren kijkt Henk dan ziet toch heel vaak een zweem over, soms is dat geen probleem maar mij stoort het vaak ( is een afwijking van mij hoor😬)

  3. Dat grijs zal best zijn voordelen hebben, maar ik ben er na ruim een week intussen wel op uitgekeken.
    Je foto’s zijn mooi, dat dan weer wel. 🙂

  4. leuk om te lezen Jan moet ik ook eens uitproberen

  5. Altijd goed om met een grijskaart of in dit geval een grijs-lucht te werken.

Geef een reactie

The Nordic Light

VAA ERIKSEN PHOTO

Kanker en dan .....

Het leven is een achtbaan

de Brabander Geert Fotografie

Click on the title and scroll down

Falderal

Zomaar wat

Pe's fotoblog

Welkom op mijn fotoblog

GJFotos

Photo's I made .....for you!

MargrietSpanjaard

wandelende fotografie

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Ellen Denkers Gallery

Photography Blog

Blomsterphoto

Blomsters et cetera, macrofotografie

Dynaries Photography

Focus on what makes you happy

Eveline Lenderink fotografie

op mijn werk rust copyright, wil je een foto gebruiken mail mij dan via de contactpagina

Goethalsart

photography

ed mather

natuurfotografie +

