Padje   10 comments

Dit padje kwam over de stoep aangesprongen en toen ik hem de 100 mm macro voor zijn neus hield was dat voldoende om hem eventjes op zijn plek te houden.
Maar het was voor mij te kort om van de laatste foto een succes te maken, ik had nl de bedoeling om met behulp van focus stacking er een mooie scherpe foto van te maken maar toen zijn voorgevel aan de beurt was
sprong hij weg en had ik maar 1 foto met scherpe ogen en de rest was onscherp dus mislukt.
Maar ik vond de ogen wel mooi daarom laat ik hem toch maar zien.
 
20160722-0001_©_A.J. Voskuil
 

20160722-3218_©_ A.J.Voskuil
 

Posted 24/07/2016 by Jan Voskuil in Macro/Close-Up, Nature

Tagged with ,

10 responses to “Padje

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik persoonlijk vind hem wel mooi ondanks de onscherpe bek.

  2. Ik vind het juist een zeer geslaagde opname Jan, super!

  3. Inderdaad prachtige ogen. Het gaat niet altijd om de scherpte he. Het is een orachtig beestje.

  4. Het zijn de ogen die ’t ‘m doen Jan. Niet alles hoeft scherp te zijn maar de overgang naar onscherpte op het bekkie is technisch gezien inderdaad te groot maar mijn ogen kijken er vrij makkelijk overheen. Al met al toch een prachtige opname

  5. Inderdaad jammer dat zijn snuitje er niet net ietsje beter uitkomt maar de ogen zijn meestal toch het belangrijkst en die zijn héél goed gelukt.

  6. De ogen zijn prachtig. Je ziet zelfs nog mooi de reflectie in het ene oog.
    Hij heeft het bekkie te groot en daarom is die ook zo overheersend aanwezig.

    Jetskefotografie
  7. Niks meer aan doen, Jan, het zijn de ogen die ’t hem doen en daar gaat de blik feilloos naar toe. 🙂

  8. De eerste foto is in elk geval een juweeltje. Heel mooi!
    Focus stacking is een techniek die ik helaas niet beheers. Sterker diafragmeren had bij foto 2 wellicht wat meer scherptediepte opgeleverd.

Geef een reactie

The Nordic Light

VAA ERIKSEN PHOTO

Carpe Diem

Het leven na kanker

Falderal

Zomaar wat

Pe's weblog

Welkom op mijn fotoblog

GJFotos

Photo's I made .....for you!

MargrietSpanjaard

wandelende fotografie

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Ellen Denkers Gallery

Photography Blog

Blomsterphoto

Blomsters et cetera, macrofotografie

Dynaries Photography

Focus on what makes you happy

Goethalsart

photography

ed mather

natuurfotografie +

