Zwarte Stern een vervolg bezoek aan de kolonie   14 comments

 
Gisteren weer een bezoek gebracht aan de Zwarte Sterns, wat meteen opviel was dat de kolonie uitgebreid was, alle nesten waren bezet en er werd ook in de rietkragen genesteld.
Voor mij betekende dat een grotere afstand tot het water en de zichtbare nesten, en dus mindere kwaliteit van de foto’s.
Ten eerste wil je de vogels niet storen, maar het zijn ook felle verdedigers die een aanval niet schuwen, ik moest dicht bij een boom gaan staan zodat ze me niet konden aanvallen.
Verder viel het op dat de eerste jongen op uitvliegen stonden, er nog eendagskuikens waren, ik heb nog een ei gezien en er werd nog gebaltst.
En of dat nu laatkomers zijn of een tweede broedsel omdat de eerste mislukt is, dat weet ik niet.
Morgen nog foto’s van Stern’s als luchtacrobaten.
 
 
Er wordt een behoorlijk groot insect naar binnen gewerkt.
20160623-1923_©_ A.J.Voskuil
 

Een mislukte vliegpoging maar even later toch weer met de voetjes op het droge.
20160623-1927_©_ A.J.Voskuil
 

20160623-1951_©_ A.J.Voskuil
 

20160623-1966_©_ A.J.Voskuil
 

Een aanval op de fotograaf.
20160623-1976_©_ A.J.Voskuil
 

20160623-1999_©_ A.J.Voskuil
 

20160623-2054_©_ A.J.Voskuil
 

Nog een ei.
20160623-2099_©_ A.J.Voskuil
 

20160623-2139_©_ A.J.Voskuil
 

20160623-2166_©_ A.J.Voskuil
 

Baltsen.
20160623-2173_©_ A.J.Voskuil
 

20160623-2191_©_ A.J.Voskuil
 

14 responses to “Zwarte Stern een vervolg bezoek aan de kolonie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig Jan, een feest om dit te zien.

  2. Pracht gezicht, Jan!
    Geniet-groetjes Anna

  3. Qua fotografie ben je beperkt in je mogelijkheden en kom je doorgaans niet veel verder dan wat overzichten maar er zijn wel leuke tafereeltjes te zien, zoals de laatste foto waar het kleintje vanuit de lucht wordt gevoederd, en het sterntje in typerende houding boven het water op foto 9. De aanval op de fotograaf is onscherp in mijn optiek

  4. Ik vind het vooral een hele mooie plek waar je uren kunt genieten van dat spektakel 🙂

  5. Het zijn hier en daar bijna zoekplaatjes geworden, waar je even wat dieper in moet duiken om toch heel leuke onderwerpen te zien. Vooral de foto’s waar op de een of andere manier gevoederd of gegeten wordt, zijn de moeite waard. Al met al toch weer een hele leuke serie van de gebeurtenissen in deze kolonie.

    • je kunt er niet dichterbij komen dat maakt het bijna onmogelijk om gedetailleerde opnames te maken.
      ga het eerdaags nog een keertje proberen met zonnig weer en een oude 40D met een cropfactor 1.6
      Maar eigenlijk weet ik al dat het niet veel beter wordt

      • Ja, ik ken dat, want zoals ik laatst al eens schreef: bij Sint Jansklooster valt het ook niet mee om dicht bij de eilandnestjes van de zwrate sterns te komen. Men kan slechts proberen om er het best van te maken, en dat heb jij vast ook gedaan. Succes bij je volgende poging, we zien de resultaten wel verschijnen … 🙂

  6. Ze zitten daar mooi op die eilandjes maar op de foto,s komt het zo wel druk iver.

  7. Als je foto’s groter bekijkt valt er van alles te zien en dat in een mooie omgeving. Zo een aanval zou ik niet graag meemaken!

  8. Het is daar een gezellig boel. De missie vlotjes is in ieder geval weer goed geslaagd.
    Het zijn dus felle beestjes dat ze de fotograaf aanvallen. Dan kunnen ze zich w.s. ook goed verweren bij de bruine kiekendief.

Geef een reactie

The Nordic Light

VAA ERIKSEN PHOTO

Carpe Diem

Gewoon het leven dus...

Falderal

Zomaar wat

Pe's weblog

Welkom op mijn fotoblog

GJFotos

Photo's I made .....for you!

MargrietSpanjaard

wandelende fotografie

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Ellen Denkers Gallery

Photography Blog

Blomsterphoto

Blomsters et cetera, macrofotografie

Dynaries Photography

Focus on what makes you happy

Eveline Lenderink fotografie

op mijn werk rust copyright, wil je een foto gebruiken mail mij dan via de contactpagina

Goethalsart

photography

ed mather

natuurfotografie +

