Een nestje rupsen gaat op verkenning   8 comments

Dit nestje rupsen zat in onze appelboom toen ik ze ontdekte waren ze net van plan de wijde wereld in te trekken.
Geen idee welke rups dit is.
Ondertussen weet ik dat het de rups van de spinselmot is, dank voor de hulp

 

20160604-0797_©_ A.J.Voskuil

 

20160604-0811_©_ A.J.Voskuil

 

20160604-0834_©_ A.J.Voskuil

 

Posted 07/06/2016 by Jan Voskuil in Macro/Close-Up, Nature

Tagged with , ,

8 responses to “Een nestje rupsen gaat op verkenning

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit is de rups van de spinselmot Jan, die hangen met hele trossen aan bomen en struiken.

  2. Wat voor soort het ook is, ik krijg spontaan jeuk bij het zien van deze overigens op zich mooie foto’s. 🙂

  3. Voor mij de eerste foto.

  4. Jan prachtige foto’s van deze stippel-mot rupsen ook wel spinsel-mot genoemd maar van welke stippelmot daar ben ik niet uit er zijn er zijn in Nederland nogal wat soorten en de rupsen lijken aardig op elkaar.
    Misschien vind je het hier http://www.microlepidoptera.nl/

  5. Gelukkig is het geen eikenprocessierups Jan. Toch breekt me hier aan alle kanten jeuk uit

  6. Deze kunnen dan weer mooi als voer dienen voor de jonge vogels.
    Mooi die kruipende beestjes tussen de wirwar van draden.

    Jetskefotografie

Geef een reactie

The Nordic Light

VAA ERIKSEN PHOTO

Carpe Diem

Gewoon het leven dus...

Falderal

Zomaar wat

Pe's weblog

Welkom op mijn fotoblog

GJFotos

Photo's I made .....for you!

MargrietSpanjaard

wandelende fotografie

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Ellen Denkers Gallery

Photography Blog

Blomsterphoto

Blomsters et cetera, macrofotografie

Dynaries Photography

Focus on what makes you happy

Eveline Lenderink fotografie

op mijn werk rust copyright, wil je een foto gebruiken mail mij dan via de contactpagina

Goethalsart

photography

ed mather

natuurfotografie +

