Zwarte Stern vervolg   10 comments

Ben nog weer een uurtje bij de Zwarte Sterns wezen kijken en heb geprobeerd wat betere foto’s te maken dan de vorige keer.
En dat viel nog niet mee, in de vlucht zijn ze snel en onvoorspelbaar wat richting betreft en door het weinige contrast heeft de camera moeite met snel scherpstellen.
Er zijn nu eieren en het broeden gebeurt netjes om en om, en het wisselen is leuk om te zien.
De partner komt aanvliegen hangt eventjes boven het nest met veel kabaal, land dan op de zijkant van het nest, daar volgt weer een luide conversatie waarna de broedende vogel van de eieren gaat, weer volgt een conversatie en gaat de nieuwkomer op de eieren zitten en vliegt de partner op, en weg.

lens: sigma 150-500 op 500, 50 % crop, iso 800, 1/1250, f 6,3 en dat is dan 1 stop over belicht om enige tekening in de kop te krijgen.
20160517-8694_©_ A.J.Voskuil

20160517-8696_©_ A.J.Voskuil

20160517-8710_©_ A.J.Voskuil

20160517-8744_©_ A.J.Voskuil

20160517-8756_©_ A.J.Voskuil

20160517-8758_©_ A.J.Voskuil

20160517-8759_©_ A.J.Voskuil

20160517-8765_©_ A.J.Voskuil

20160517-8859_©_ A.J.Voskuil

Er worden ook nog steeds cadeautjes gebracht

.

10 responses to “Zwarte Stern vervolg

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een vreemde, kunstmatig aandoende nesten ???

  2. Voor mij foto 5 Jan, mooi hoe het vrouwtje verwachtingsvol naar boven kijkt.

  3. Mooie serie, met ook voor mij de vijfde foto als hoogtepunt van de reeks.
    Die kunstmatige eilandjes doen dan toch hun werk dus. Mooi!

  4. Wat een uitkomst die vlotjes!
    De laatste foto heeft mijn voorkeur. Prachtige sternhouding ( nieuw woord😜) en fraaie lichtbolletjes in de achtergrond.

  5. Wat een prachtige fotoreeks, ook voor mij de laatste als de uitblinker.

  6. Wou ik net zeggen foto 5, zie ik dat de rest dat ook vind. Maar het is in zijn geheel een leuke en mooie serie.

  7. Een interessante serie

Geef een reactie

The Nordic Light

VAA ERIKSEN PHOTO

Carpe Diem

Gewoon het leven dus...

Falderal

Zomaar wat

Pe's weblog

Welkom op mijn fotoblog

GJFotos

Photo's I made .....for you!

MargrietSpanjaard

wandelende fotografie

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Ellen Denkers Gallery

Photography Blog

Blomsterphoto

Blomsters et cetera, macrofotografie

Dynaries Photography

Focus on what makes you happy

Eveline Lenderink fotografie

op mijn werk rust copyright, wil je een foto gebruiken mail mij dan via de contactpagina

Goethalsart

photography

ed mather

natuurfotografie +

