Een uurtje wandelen langs de IJssel levert deze foto’s op.   12 comments

20160505-7360_©_ A.J.Voskuil

dagpauwoog

20160505-7365_©_ A.J.Voskuil

Geen idee welk vogeltje dit is, ze liet me niet dichterbij komen om een betere foto te maken.   Dankzij verschillende reacties weet ik nu dat het een rietgors is

20160505-7364_©_ A.J.Voskuil

20160505-7460_©_ A.J.Voskuil

Tureluur

20160505-7457_©_ A.J.Voskuil 20160505-7407_©_ A.J.Voskuil 20160505-7433_©_ A.J.Voskuil

20160505-7379_©_ A.J.Voskuil

IJsselcentrale of de Centrale Harkulo wordt eind van dit jaar gesloopt. Het gerucht gaat dat het wordt opgeblazen, ga in ieder geval nu al op zoek naar een goede plek.

20160505-7390_©_ A.J.Voskuil

Dit vogeltje zat zo goed verstopt dat ik haar wel kon horen maar niet zien, na een kwartiertje kon ik deze foto maken

12 responses to “Een uurtje wandelen langs de IJssel levert deze foto’s op.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een hele fraaie serie Jan, dit is genieten hoor.

  2. Dat was een mooi uurtje. Mooie pinksterbloemen, waterzicht … Gaaf.
    Het vogeltje dat je niet kent is een mannetje Rietgors (1e vogelfoto)

  3. Mooie wandeling had je

  4. Jan een mooie serie de vogel welke je niet kent die met het zwarte ‘petje’ is een Rietgors zie: http://www.frans-hoogstraten.nl/Vogels/Rietgors.htm
    Dan heb je ook de Grutto maar dat is een Tureluur herkenbaar aan de rode poten en zijn verenkleed zie: http://www.frans-hoogstraten.nl/Vogels/Tureluur.htm

    met vriendelijk groet;

    Frans

  5. Kijkend naar de foto’s moet dat een mooie wandeling geweest zijn. De foto van de dagpauwoog en en tweede foto van de tureluur in volle vlucht zijn mijn favorieten vandaag.

  6. De één na de andere mooie foto komt hier tevoorschijn.

  7. Ik ga voor de vlinder maar ook de ouwe centrale staat mooi op beeld

    • Geniet nog maar even van de centrale over een paar maanden gaat ie weg
      Wel vreemd ik kan me niet anders herinneren of er was op die plek een centrale in het begin kolen en als je dan s’winters op de uiterwaarden wilde schaatsen lag er s’morgens een dikke laag roet, hadden ze s’nachts de schoorsteen schoon geblazen
      Er stonden vroeger 4 of 5 pijpen dat weet ik niet meer duf de aftakeling is Sl jaren geleden ingezet.

  8. Dat was een bijzonder mooie en rijke wandeling 🙂

Geef een reactie

The Nordic Light

VAA ERIKSEN PHOTO

Kanker en dan .....

Het leven is een achtbaan

de Brabander Geert Fotografie

Click on the title and scroll down

Falderal

Zomaar wat

Pe's fotoblog

Welkom op mijn fotoblog

GJFotos

Photo's I made .....for you!

MargrietSpanjaard

wandelende fotografie

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Ellen Denkers Gallery

Photography Blog

Blomsterphoto

Blomsters et cetera, macrofotografie

Dynaries Photography

Focus on what makes you happy

Eveline Lenderink fotografie

op mijn werk rust copyright, wil je een foto gebruiken mail mij dan via de contactpagina

Goethalsart

photography

ed mather

natuurfotografie +

