Wulpen in het Wapenvelderbroek   9 comments

Gisteren een tochtje gemaakt door het Wapenvelderbroek in de hoop nog wat weidevogels te kunnen fotograferen.
Dat viel in eerste instantie erg tegen, maar op weg naar huis zag ik in een weiland twee bruine bultjes. Ik kon in eerste instantie niet goed zien wat het was en dacht eerst aan eenden, maar de Sigma 150-500 bracht uitkomst. In eerste instantie geen beweging in de bultjes maar na verloop van tijd verscheen er een snavel in beeld, waarna steeds meer van de vogel zichtbaar werd.
Een vogel schuifelde voorzichtig richting greppel, stapte erin en liep een stukje door de greppel om er vervolgens verderop uit te komen.
Nadat de eerste vogel een meter of 10 verwijderd was kwam nummer twee in beweging ook dat ging heel omslachtig, maar deze bleef in de buurt van de oorspronkelijke plek.
Vogel nr 1 was ondertussen steeds hoger op de poten gaan staan en steeds beter zichtbaar, om na enige minuten op de vleugels te gaan.
De verhoudingen kunnen wat vertekend zijn want ik heb wel het maximale uit de tele moeten halen, en het verschil in tint komt opdat er soms een wolk voor de zon langs dreef en ik de WB op 5200k had staan.

20160328-4627_©_ A.J.Voskuil
20160328-4629_©_ A.J.Voskuil 20160328-4638_©_ A.J.Voskuil20160328-4641_©_ A.J.Voskuil20160328-4646_©_ A.J.Voskuil20160328-4650_©_ A.J.Voskuil20160328-4656_©_ A.J.Voskuil20160328-4658_©_ A.J.Voskuil20160328-4669_©_ A.J.Voskuil20160328-4678_©_ A.J.Voskuil20160328-4680_©_ A.J.Voskuil20160328-4685_©_ A.J.Voskuil20160328-4697_©_ A.J.Voskuil20160328-4702_©_ A.J.Voskuil

Posted 29/03/2016 by Jan Voskuil in Nature

Tagged with , ,

9 responses to “Wulpen in het Wapenvelderbroek

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je hebt ZE mooi weten vast te leggen

  2. Knap om te volgen

  3. Wulpen heb ik hier nog niet gezien maar zo mooi gefotografeerd in de vlucht is mij nog niet gelukt prachtige serie/

  4. Het geluk was duidelijk met je, Jan, het is een prachtige serie geworden.
    Behalve enkele kieviten heb ik hier in de buurt helaas nog geen weidevogels kunnen spotten, maar de warmte schijnt naar ons onderweg te zijn, dus mijn kans komt vast nog wel.

  5. heel erg leuk om het door jou beschreven verloop ook in beeld te zien. Mooie opnames en knap hoor, die van de wulp in de lucht

  6. Voor mij foto 11 Jan.

  7. Mijn voorkeur gaat naar de laatste 5 opnames. Mooi vstgelegd

  8. De laatste zes foto,s zijn heel fraai.

  9. Dat was vast een leuke verrassing, die getransformeerde bultjes 🙂 Ik vond het aangenaam om naar te kijken, vooral de opvliegende wulp is erg mooi

Geef een reactie

The Nordic Light

VAA ERIKSEN PHOTO

Carpe Diem

Gewoon het leven dus...

Falderal

Zomaar wat

Pe's weblog

Welkom op mijn fotoblog

GJFotos

Photo's I made .....for you!

MargrietSpanjaard

wandelende fotografie

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Ellen Denkers Gallery

Photography Blog

Blomsterphoto

Blomsters et cetera, macrofotografie

Dynaries Photography

Focus on what makes you happy

Eveline Lenderink fotografie

Op al mijn werk rust copyright. Het auteursrecht is het exclusieve recht van de maker van een werk, bijvoorbeeld een boek, muziek, een wetenschappelijk publicatie of een kunstwerk, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen. Dit auteursrecht (copyright) rust bij de maker. Wil je een foto gebruiken neem dan contact op.

Goethalsart

photography

ed mather

natuurfotografie +

